Kompleksowe pozycjonowanie marki w Google

1. Co to jest Pozycjonowanie ? SEO

Pozycjonowanie stron inaczej zwane SEO (ang. Search Engine Optymalization) są to działania mające na celu wypromowanie danej strony na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google.Jak pokazuje wiele badań marketingowych, użytkownicy Internetu klikają właściwie tylko w wyniki pokazujące się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się dana strona tym większe wzbudza większe zainteresowanie. Poza tym w dobie potrzeby szybkiego znalezienia i dotarcia do informacji ? skraca się potencjalnemu klientowi drogę dotarcia do danego przedmiotu/usługi.

Jednym słowem SEO odpowiada aktualnym potrzebom rynkowym i potrzebom użytkowników Internetu.

2. Co to jest Pozycjonowanie Szerokie / Long Tail

Pozycjonowanie Szerokie/ tzw. Long Tail ? jest to specjalny rodzaj pozycjonowania, w którym prócz fraz głównych pozycjonuje się frazy bardziej szczegółowe jak np.: konkretna nazwa przedmiotu. Dzięki takim zabiegom potencjalny klient nastawiony na zakup określonego przedmiotu/usługi po wpisaniu słów kluczowych w okienko wyszukiwarki natrafi na Państwa serwis.

3. Dlaczego warto zainwestować w Pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to bardzo efektywna forma budowania zaufania dla swojej strony. Potencjalni klienci intuicyjnie wierzą, że im wyższej w wynikach wyszukiwania znajduje się dany serwis tym cieszy się większym zainteresowaniem w sieci.

Być wysoko w wynikach wyszukiwania to znaczy również mieć więcej klientów.

Prócz wyżej wymienionych zalet należy przedstawić jeszcze jedną. Bardziej świadomi użytkownicy Internetu wiedzą, że strona wysoko znajdująca się w wynikach wyszukiwania to strona, którą stać na działania marketingowe ? co oznacza, że dana firma dobrze prosperuje na rynku.

4. Dlaczego nie zawsze opłaca się być na 1 miejscu i dlaczego zawsze opłaca się inwestować w pozycjonowanie?

Bardzo często rozmawiamy z klientami tłumacząc, że nie dla wszystkich branż opłaca się zawsze walczyć o pierwsze miejsce. Pierwsze pozycje niejednokrotnie są bardzo drogie a mogą konwertować na podobnym poziomie jak trzecia czy piąta. Warto sprawdzać różne metody i statystyki.

W przypadku branży finansowej pierwsza strona wyszukiwarki Google jest praktycznie całkowicie zajęta przez ogromne firmy i instytucje bankowe ? dlatego w tym przypadku liczą się również dalsze pozycje.

W przypadku branż internetowych i bardziej specjalistycznych ? marketingowcy zbadali, że potencjalni klienci są w stanie przeszukać dalsze pozycje więc w tym wypadku również opłacalne jest znajdować się na dalszych pozycjach.

By zrozumieć istotę pozycjonowania i jej efektywność musimy zdać sobie sprawę jak bardzo ?ruchliwy? jest to temat. Ciągle zmieniające się algorytmy Google a także większa konkurencyjność pośród stron pozycjonowanych sprawia, że praktycznie każdy dzień może oznaczać ?mini walkę o pozycje?.

Nie mniej jednak warto by strona pokazywała się w wyszukiwarce na różne frazy a także była na różnych stronach. To zawsze się opłaca.

5. Prowadzę sklep internetowy ? jakie pozycjonowanie będzie dla mnie najlepsze?

W przypadku sklepów internetowych szczególnie polecamy pozycjonowanie szerokie tzw. long tail. Takie pozycjonowanie polega na promowaniu fraz ogólnych dla przykładu: sklep internetowy z rowerami, rowery sklep online oraz fraz bardziej szczegółowych  np.: rower miejski model XXL50. Dzięki temu ściągamy na stronę klientów poszukujących dany produkt ale nie zdecydowanych na konkretny model oraz tych, którzy poszukują już wybranej rzeczy.

W firmie SeoBusiness mamy dedykowane pakiety dla sklepów internetowych. Pomagamy przy doborze fraz. Frazy long tail są odpowiednio tańsze, dzięki czemu nasi klienci mogą pozycjonować swoje sklepy nawet powyżej 70 fraz!

6. Czy pozycjonowanie jest bezpieczne dla mojej strony?

Na rynku działa bardzo dużo firm pozycjonerskich. Niestety jakość i kompetencje wielu z nich pozostawiają bardzo dużo do życzenia.

Należy uważać szczególnie na firmy, które gwarantują jakieś pozycje a także obiecują szybkie efekty. Takie działania mogą wiązać się z nałożeniem filtru na domenę lub w najgorszym wypadku całkowite zbanowanie strony ? co wiąże się właściwie z ogromnymi stratami dla klienta.

Dlatego warto zaufać doświadczonej firmie, która wypozycjonuje stronę w bezpieczny sposób.

7. Czy pozycjonowanie może mieć jakieś złe efekty?

W języku pozycjonerów wyróżniamy dwa pojęcia Black Hat oraz White Hat. O działaniach Black Hat mówimy gdy strona pozycjonowana jest na zasadach niedopuszczalnych przez firmę Google.

Firmy, które gwarantują szybkie efekty pozycjonowania bardzo często umieszczają linki do stron klientów na portalach pornograficznych czy innych niekoniecznie pożądanych stronach.

Dobra firma pozycjonerska ? to również gwarancja, że linki do naszych serwisów są odpowiednio chronione, a nasza reputacja nie jest zagrożona złą sławą.

8. Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Efekty pozycjonowania uzależnione są od wielu czynników.

Pierwszym wartym wymienienia jest konkurencyjność danej frazy. SeoBusiness podczas doboru fraz bada konkurencyjność. Wypozycjonowanie fraz mało konkurencyjnych widoczne jest już po paru tygodniach, na frazy bardziej konkurencyjne należy poczekać nawet kilka miesięcy.

Duże znaczenie ma również region na który prowadzimy działania SEO. Więcej czasu zajmuje wypozycjonowanie frazy na cały kraj oraz duże miasta.

Mimo wszystko warto czekać na efekty nawet kilka miesięcy ponieważ zyski jakie potem można czerpać szybko rekompensują czas oczekiwania.

Innym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie jest sama strona internetowa.

Nie wszystkie strony da się wypozycjonować na pierwsze miejsce. Ważna jest technologia tworzenia strony, zawartość treści na stronie oraz jej unikalność.

SeoBusiness podczas współpracy z klientami podpowiada działania, które mogą poprawić pozycjonowanie a niejednokrotnie proponuje zmianę systemu dla całego serwisu bez zmiany szaty graficznej.

9. Na co warto zwracać uwagę przy wyborze firmy pozycjonerskiej?

Wybór firmy pozycjonerskiej powinien być przemyślany. Warto zwrócić uwagę na długość firmy na rynku oraz referencje.

Firmy, które oferują szybkie, natychmiastowe efekty a także zapewniają gwarancje jakiś określonej pozycji powinny być na wstępie ?Wzięte pod lupę?.

Warto też zapytać co dodatkowego oferuje firma, a także czy będzie się nami opiekował dedykowany opiekun. Dobrze mieć osobę, z którą będzie można porozmawiać o efektach pozycjonowania.

10. Jak wygląda pozycjonowanie w firmie SeoBusiness?

W SeoBusiness podpisanie umowy na pozycjonowanie to dopiero początek współpracy.  Do każdej umowy przypisany jest dedykowany opiekun, którzy posiada również odpowiednie przeszkolenie do udzielania konsultacji marketingowych. Jeśli pojawia się problem z jakąś stroną ? jest on omawiany na codzienny spotkaniu.

Do każdej umowy SEO oferujemy w gratisie optymalizację kodu strony pod pozycjonowanie. Dodatkowo zawsze podpinamy narzędzie analityczne ? Google Analytics i to właśnie z niego czerpiemy informacje czy pozycjonowanie przynosi efekty.

Do każdego klienta co tydzień wysyłamy raport z wynikami pozycjonowania.

 

Masz dodatkowe pytanie? zadaj je dzwoniąc pod numer (22) 487 - 89 - 77

Nasi specjaliści czekają na Twój telefon!

Jeśli zastanawiasz się jak pozycjonować sklep internetowy, warto powierzyć tę kwestię profesjonalistom. W SeoBusiness podpisanie umowy na pozycjonowanie to dopiero początek współpracy. Do każdej umowy przypisany jest dedykowany opiekun, którzy posiada również odpowiednie przeszkolenie do udzielania konsultacji marketingowych. Jeśli pojawia się problem z jakąś stroną, jest on omawiany na codziennym spotkaniu. Do każdej umowy SEO oferujemy w gratisie optymalizację kodu strony pod pozycjonowanie. Dodatkowo zawsze podpinamy narzędzie analityczne Google Analytics i to właśnie z niego czerpiemy informacje czy pozycjonowanie przynosi efekty. Zachęcamy do zapoznania się z listą najczęściej zadawanych pytań, które rozwieją wszelkie wątpliwości.
Realizacja: CREATIVE-IT , Pozycjonowanie: SeoBusiness.pl